Dietetyk Kliniczny Online

Co mnie jako dietetyka „dziwi”, że Ty ciągle myślisz, że jest to zdrowe i że Ci nie szkodzi a jest inaczej…

❗️Powtarzając takie wybory przez wiele lat prędzej czy później organizm zacznie chorować. Nadmiar chemii w jedzeniu – konserwanty, polepszacze, podnoszenie sobie zbyt mocno glukozy we krwi, unikanie witamin i błonnika – prosta droga do przykrych konsekwencji.

Kupowanie wędlin nie sprawdzając składu i myślenie, że wędlina kupiona w sklepie na wagę będzie lepsza od tej spakowanej gotowej w supermarkecie – kluczowe znaczenie ma skład, który należy sprawdzić, kupując wędlinę na wagę możesz poprosić o skład ekspedientkę – ma obowiązek go pokazać. Wędliny z dobry składem znajdziecie np. w Lidlu – seria Pikok Pure, Biedronka – Kraina Wędlin seria Nature. A najlepszym rozwiązaniem będzie przygotowanie i upieczenie kawałka mięsa samemu.

 Jedzenie pasztetów, konserw, mielonek, przetworów rybnych, serków, twarożków, serków topionych, sera żółtego topionego w plasterkach itp. smarowideł na kanapki nie jest zdrowe – większość z nich ma zły skład.

Smażenie ma margarynie – nie jest zdrowe, już lepiej coś podsmaż na maśle klarowanym (na zwykłym nieklarowanym też nie jest zdrowe), a najlepiej zamień tłuszcz do obróbki termicznej np. na oliwę z oliwek. (TAK! na oliwie z oliwek można smażyć, wiem, że mogłeś słyszeć inaczej ale to nieprawda – MOŻNA NA NIEJ SMAŻYĆ).

Woda smakowa jest lepsza niż np.: coca-cola i to w sumie prawie jak zwykła woda– tutaj znów czytaj skład, woda smakowa to zazwyczaj słodki napój w kolorze wody.

Jedząc słodycze i słone przekąski parę razy w tygodniu to nic złego – wybierając chipsy, batoniki itd. popularnych firm kilka raz w tygodniu, powtarzając to od dawna i robiąc to przez kolejne lata – zdrowy nie będziesz. Jeśli jednak zjesz coś takiego raz na tydzień a reszta Twoje diety to zdrowe mało przetworzone produkty to wtedy nie większości przypadków nie stanowi to problemu. (Wyjątkiem są osoby z różnym jednostkami chorobowymi).

Nie przepadanie za warzywami i nie dodawanie ich do posiłków – ma to ogromne znaczenie czy to codziennej porcji jajecznicy dodasz codziennie chociaż jedno całe warzywo czy nie będziesz dodawał go w ogóle, tak samo z resztą posiłków. Postaraj się gdzie się da włączyć warzywa oraz owoce – powtarzając to codziennie Twoje zdrowie zyska, nie robiąc tego szkodzisz sobie.

Biała pszenna mąka i powstałe z niej pieczywo – biały chleb, bułeczki (nawet te ciemne, które często są barwione np.karmelem) – wybierając na co dzień takie pieczywo, gdzie w większości w składzie jest oczyszczona mąka pszenna dostarczasz kalorii pozbawionych cennych składników i witamin, podnosi Ci się mocno poziom glukozy we krwi. Poproś w piekarni o chleb 100 % żytni, lub żytni z niewielkim dodatkiem mąki pszennej, super jakby był z mąki pełnoziarnistej.

To jest tylko kilka błędów, które bardzo, bardzo często zauważam, jeśli popełniasz któreś z nich to zachęcam do zmiany dla zdrowia! 🍏🍐🍎🥑🥑🥦

Close Menu